|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Snälla ATG Öppna sidorna, skippa Bankid
Undrar varför ATG inte kan vara praktiska
Öppna lopparkivet ill 1 månad utan att logga in Öppna att man kan kolla sändningen 30min -1 timme utan att logga in Förstår inte vad de förlorar, ja de missar lite kundstatistik men den här med Bank-id påloggning är lite väl strulig tycker jag Jag lägger inte ens spela var 10e gång jag loggar på, varför skall jag då logga in med bank-id, tex nu Onsdag kl 08,21 på morgonen, Lopparkiv koll o 0,000% chans att jag skall lägga ett spel |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Jag menar en tillfällig anpassning nu när lösenord inte ka användas, känns onödigt med bank id loggin för något så banalt som kolla ett lopp atg live eller ett par lopp i arkivet |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4737Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Hej Incitatus! Vad är det som är struligt när du loggar in? Har du bank-id på din mobil så tar det mindre än 10 sekunder. Jag spelar inte heller så ofta men loggar in varje dag för att kolla i lopparkivet eller justera något i min påbörjade kupong och jag har inte upplevt något strul med det.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Det "går" att logga in med bank-id för min del, men det är så himla tjatigt. Jag föredrar lösenord för då kan jag använda ett program för att logga in automatiskt. Problemet är att man får ju logga in så ofta. ATG borde åtminstone se till att man inte behöver logga in så ofta. Ja, det är lite larvigt att kräva inloggning bara för lopp-arkivet. |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
i princip 100 % av alla lopp jag kollar i lopparkivet gör jag på datorn ATG live, ok ibland kollar jag mobil eller platta, kanske 10% av alla inloggningar Bankid finns på mobilen Bara 15 minuter sedan jag fick å ut i köket för att hämta mobilen så jag kunde logga in o se ett lopp fr 9e april OK att ATG vill se vilka kunder som är inne på sidan, MEN nu har man blivit hackade o den bekväma vägen att logga på är borttagen av säkerhetsskäl, förstår det Men inte tusan är det viktigt att alla "alltid loggar in" Viss känn dina kunder Men lördagsupplägget med 10 lopp när V85 introducerades tyder på att kundkännedom ändå är begränsad, 10 lopps lördagen med lunchdubbeln som lopp 1+2 var katastrofalt dåligt, klumpigt och avvigt |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
![]() Men jag har alltid min mobil på bordet bredvid datorn så det är lätt gjort att lyfta upp den och logga in på datorn med mobilt bankid. Men jag håller med dig om att det finns mycket att irritera sig på vad gäller ATG och allt annat här i världen också för den delen. Men man kan inte slösa tid på att må dåligt av allting som inte är som man vill. Ha till vana att ha mobilen till hands vid datorn så ska du se att du vänjer dig efter ett tag. Man måste ju inte klättra ÖVER alla berg som dyker upp framför en, man kan ju gå RUNT dom. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Just nu har vi problem med inloggningen
Jaha Så vad tycker ni jag skall göra nu ATG |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Det är många som ringer nu, ni är placerad i kö
efter 15 minuter så lyckades jag logga in, fick se precis 1000 meter av gulddivisionen, lopp 4 Senast redigerad av incitatus den 2026-05-02 klockan 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jag loggade in strax före 16 och har fortf inte behövt logga in igen som jag brukar behöva göra.....
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Jag loggar in med bankid på många olika sidor** varje vecka, gissar att 80-90% av alla inloggningar med "strul" är ATG inloggningar, får göra ett andra försök alldeles för ofta på ATG jämfört med andra sidor idag körde jag 15-20 minuter innan jag kom in, typ aldrig hänt på annan sida om det inte annonserats strul med BANKid för min bank ** andra spelsidor, bank, prenumerationer försäkring depåkonton, diverse köp osv eller swish |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Håller fullständigt med incitatus, alla dessa fullständigt onödiga barriärer och stegar som ATG utvecklat är kanske inga problem för vissa men utgör enorma begränsningar för en väldig massa andra.
Hemsidan som är för många som en tekniksjuk mobiltelefon och är en tung orsak till att nyrekryteringar till travet går så jävla dåligt för ATG. Skarplöth trodde i sin enfald att frälsningen låg i att ständigt skruva på spelprodukten och att anlita E-type, samtidigt som ATG.se blev bara mer och mer exkluderande. En liten grupp initierade spelare älskar ATG.se med alla dess möjligheter, men för flertalet är sidan fullständigt obegriplig och för nytillkomna spelare är tröskeln för hög. Det ger enl min erfarenhet att noviserna ger upp efter mindre än fem minuter och aldrig kommer tillbaka. Vad annat att vänta när folk jag känner som spelat trav i hela sitt vuxna liv, helt plötsligt ger upp, pga ATGs ständigt mixtrande med hemsidan. Ett jävla lagande av något som inte är trasigt. Tar ATG inte tag i problemen så lär det väl sluta med att det bara blir en spelareprofil som Strappa ensam kvar innan ljusets släcks för gott? Har sagt det massor med gånger tidigare, att den maximal svårighetsgraden för att navigera på ATG.se skall vara samma svårighetsgrad som att navigera en bankomat för att ta ut pengar. Aldrig svårare! Fattar inte ATG hur utestängande komplicerat det blivit att lira på trav, då fattar de ingenting? Det är ivf min åsikt. Jajjan Senast redigerad av Jajjan den 2026-05-03 klockan 19:54. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ett tips:
I startlist-vyn kan man klicka på Anpassa. Där väljer man Ny lista. Välj att visa Skor, Vagn, V85-%, Vinnarodds, Starter 2026, Kön & Ålder, Tränarförkortning. Döp din lista till valfritt namn. Spara.Går du sen in på din lista så kan du under rubriken inställningar aktivera Visa alla avdelningar, Kompakt startlista och ta bort allt annat. Det är inte så krångligt som det låter. Resultatet är en startlista som är behagligt lik den man var van vid från atg classic. Sen måste du varje gång du loggar in gå in på menyn Anpassa och välja att visa din lista, samt visa alla avdelningar. Det tar några sekunder men när man väl vant sig så är det ett enkelt sätt att få det som man vill ha det. Om man nu råkar vara intresserad av att se bild på kuskarnas tävlingsdräkt eller decimaler på odds eller få någon annans kommentarer till varje lopp så kan man givetvis välja EXTRA ALLT. Personligen vill jag ha all info som jag vill ha på EN RAD så att varje lopp får plats på halva skärmen. Man vill ju ha plats för ett fönster bredvid där man kan ha SHARPS eller INTERVJUER från stallbacken. |
|
|
|
|
|
|